2016. január 6., szerda

Teljes kiőrlésű zsemle - túróval



Egy kedves IR-es ismerősömnek, Gyöngyinek  ígértem túróval készült zsemlét, hát megszületett.
Puha, levegős, szaftos, nem túródarabkás (!) bélzet, értékes fehérje, lassú ch ;azt hiszem a tökéletes szendvicsalap számunkra.




Hozzávalók:


300gr teljes kiőrlésű búzaliszt                          
Könnyű, levegős bélzet
100gr sima búzaliszt
50gr búzasikér
100gr krémes túró ( Aldi Milfina New Lifestyle sovány túró )
20gr friss élesztő
1,5-2tk só
300ml víz*
50gr olaj
csipet aszkorbin (C-vitamin por-elhagyható)

Ezúttal is búzasikért használtam a tésztához,  lisztmennyiségben, lazább tőle a tészta és picit csökken a ch.


A folyékony majd a száraz összetevőket is a kenyérsütő üstjébe mérem, lágyabb de nem ragacsos tésztát dagasztok, egy órát hagyom kelni, fedeles tálban.

Én most 10db, 26ch tartalmú zsemlét készítettem,
Mérlegre dobtam, súly alapján 10 részre osztottam, pár perc múlva formáztam, majd 30 percig pihent a sütőpapíros tepsin egy másik darab sütőpapírral letakarva. Én lágytojás tartókat teszek a zsemlék közé, így biztosan nem tapad rájuk a papír, bár ha igen, az is csak esztétikai gondot okozna. Vízzel jól megfújom a zsemléket és a köztük lévő szabad helyeket , ez elég volt a gőzképződéshez de kis edényben vizet is lehet tenni a sütő aljába, kinek mi válik be.
180 fokra előmelegített sütőben 22 perc alatt sült készre.

* A folyadék mennyisége mindíg függ a liszt minőségétől, kezdjük kevesebbel, majd ha szükséges pótoljuk hogy lágy de nem ragadós, sima selymes felületű tésztát kapjunk.


Fázisfotók:



 Kellemes sütögetést! :)

Nikk




31 megjegyzés:

  1. Nagyon tutik!👍 a hétvégén megsütöm én is!! Sikér nélkül is működik??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nagy teljes kőrlésű lisztarány megkívánja, ki lehet hagyni, de nélküle tömörebb lesz az eredmény és a folyadékarány is változik. Bioboltban kapható, érdemes beszerezni :)

      Törlés
  2. Nagyon szépek!
    Az USA-ban élek, itt nem lehet kapni friss élesztőt csak port. Por élesztővel is működik vagy ha nem, mivel lehetne helyetesíteni a friss élesztőt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 450-500gr liszthez való porélesztő is teljesen jó lesz:)

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a segítséged! :)

      Törlés
  3. Nikk nincs itthon sikérem. Anélkül is jó lehet?

    VálaszTörlés
  4. Szia Nikk! Képzeld, a víz felét kiváltottam egy natúr joghurttal. Kiváló lett úgy is. Imádom ezt a receptet! Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Minden tejtermék jót tesz a kenyérféle tésztáknak, kísérletezz bátran! :)

      Törlés
  5. Koszonom a receptet! A 2 evesem is imadja, en pedig mar vagy 4 eve nem ettem zsomlet (amiota az IR kiderult). :)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Nikk! Teljesen kezdő vagyok :) milyen hőfokon mennyi ideig kell sütni? Ha nincs kenyérsütő akkor hogyan lehet dagasztani? köszi Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! 180 fokra előmelegített sütőben 22 perc alatt sült készre. Kézzel is dagaszthatod de azért az jártasságot kíván hogy tudd milyen a jó tészta, kb. 10 percig kell kézzel dagasztani. Esetleg egy kézi mixer dagasztóspiráljával is lehet ha van olyanod. Egyszer el kell kezdeni, minél többet készítesz kelt tésztát, annál jobban fog menni, hajrá!:)

      Törlés
  7. Kedves Nikk! Milyen túrót használsz hozzá? Illetve még olyan kérdésem lenne, hogy a teljes kiőrlésű búzaliszt helyettesíthető graham liszttel? Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Aldiban kapható New Lifestyle sovány túrót szoktam, igen a graham is jó :)

      Törlés
  8. Szia! Nem volt túróm, brinza viszont Igen! Próbáld ki azzal is isteni az ize!

    VálaszTörlés
  9. Szia!
    Fagyasztható a zsemle? :-)

    VálaszTörlés
  10. Szia Nikk!
    Először is köszönöm a receptet.
    Nagyon finom zsemle,elsőre sikerült is elkêszîtenem,viszont minta kicsit tömörebb lenne a kêpen làthatônâl. Mivel tudom korrigâlni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, gyakorlattal! Ahogy többször elkészíted, egyre szebb lesz, jól dolgozd ki, jól keljen meg, szuper lesz :)

      Törlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
  12. Szia Nikk!
    Először is köszönöm a receptet.
    Nagyon finom zsemle,elsőre sikerült is elkêszîtenem,viszont minta kicsit tömörebb lenne a kêpen làthatônâl. Mivel tudom korrigâlni?

    VálaszTörlés
  13. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  14. Kedves Nikk!
    Én ma kaptam kézhez életem első vércukorterhelésének eredményét :( holnapra már teljes kiőrlésű reggelit sütök. Most keveri a gép a túrós zsemlédet, ez lesz az első élelmiszer az "új életemben". Férjem szerint - akinek a nulladik szakmája pék - a tészta állaga tökéletes. Köszönöm, és rendszeresen fogom olvasni a blogodat, amihez sok sikert kívánok! Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Üdv a klubban, de fel a fejjel, nem annyira vészes azért, a sok finomság minket sem kerül el, csak máshogy kell készítenünk, sütésre fel! :)

      Törlés
  15. Szia Nikk! Ha összegyúrom a tésztát, de csak a felét sütöm ki, és elteszem a tésztát a hűtőbe, hogy másnap süssem ki, az ér, vagy szétesik teljesen a tészta? (Kicsi a sütőm, a normál sütő fele.) Előre is köszi a segítségedet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ki lehet próbálni de lehet hogy túlkel. Én általában többet sütök és miután kihűlt, megy a fagyasztóba, kiolvadva olyan mint a friss :)

      Törlés
  16. Köszönöm, hogy itt lehetek és a sok receptet.

    VálaszTörlés