2016. január 3., vasárnap

Mókus stangli - teljes kiőrlésű, sajtos



Miért mókus? :) Mert  mokuslekvár  receptje nyomán készült, annyiszor szóba került az IR-es pajtásokkal, hogy már csak így emlegetjük. Teljes kiőrlésű verzió, némi változtatással, bárki elkészítette mindenkinek tuti siker volt.
Puha kifli, ropogós sajtkéreggel.




Hozzávalók:
(9db 30ch tartalmú stanglihoz)

300gr teljes kiőrlésű búzaliszt
100gr sima búzaliszt
50gr búzasikér
20gr friss élesztő
2tk só
60gr olaj
150ml tej
180ml víz *
szóráshoz reszelt sajt

Ezúttal is búzasikért használtam a tésztához,  lisztmennyiségben, lazább tőle a tészta és picit csökken a ch.

A tejet, a vizet, az olajat  és az élesztőt a kenyérsütő üstjébe mérem, kicsit elkeverem, majd a többi hozzávalót is hozzáteszem. Lágy de nem ragadós, sima, selymes felületű tésztát dagasztok, 1.5-2 órát hagyom kelni fedeles kelesztőtálban, ezalatt hatalmasra nő, teli lesz légbuborékokkal, könnyű, rugalmas tésztát kapunk. Lisztezett deszkára borítom, kicsit átnyomkodom, kilapítom, megszórom némi reszelt sajttal, összhajtogatom. A mérlegre dobom és a súly alapján elosztom 9 egyenlő részre. Rudakat sodrok, sütőpapíros tepsire sorakoztatom, egy másik sütőpapírral letakarom, 30 percig pihentetem. Ezalatt a sütőt előmelegítem 170 fokra. Az idő letelte után megszórom reszelt sajttal, jól megfújom vízzel a stanglikat és a köztük lévő sütőpapíros részeket is, majd a sütőbe tolom, 22-25 perc alatt sülnek készre.

Másnap is puha, fagyasztható .


zsemlének formázva, egész köménnyel szórva

* A folyadék mennyisége mindig függ a liszt minőségétől, kezdjük kevesebbel és ha szükséges pótoljuk hogy lágy de nem ragadós, sima, szakadásmentes tésztát kapjunk.

Nikk



24 megjegyzés:

  1. Tökéletes végeredmény,nem túl gyakorlot sütögetőnek is gyerek játék 😊

    VálaszTörlés
  2. Az élesztőhöz kell cukor, nem? Orsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! De nem ám:) Minden megkel cukor nélkül is, ez valami városi legenda hogy csak cukorral. Jó pár éve sütök, soha semmihez nem teszek cukrot, jó sütést! :)

      Törlés
    2. Hú, köszi! Ezt nem gondoltam volna! Még elég kezdő vagyok az IR diétában. Nagyon finom lett a stangli. Köszönöm!

      Törlés
  3. Nagyon finom!!!Kakaós csiga recepted nincs veletlenul?Köszi.

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Mielőtt sajttal szórod megkened tojással?
    Vagy csak simán rászórod?
    Bocsánat ha butaság amit kérdeztem, de nekem automatikusan jött hogy lekenni és megszórni.
    Brigi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia! Nem kenem meg, csak simán rászórom:)

      Törlés
  5. Köszönöm szépen.
    Nem kentem meg végül is. :) Azt hiszem kicsit túl sütöttem de még igy is nagyon finom lett.

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    A búzasikér elhagyható vagy helyettesíthető esetleg búzakorpával?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nem érdemes elhagyni, attól lesz teljes kiőrlésű létére puha, könnyű:)

      Törlés
  7. Egy kérdés: a kelesztő tál az Tupperware? És abban is kell a 2 óra? Már megközelítette ezt az időt, mostamár dolgozhatok tovább?
    Köszönöm szépen a választ.
    Üdv: Jutka

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen mindegy hogy milyen, márkás vagy olcsó fedeles tál, vagy akár zacskóba csomagolt; az idő kb., ha megközelíti az már elég neki.

      Törlés
    2. Köszönöm szépen, kivártam a 2 órát.

      Törlés
  8. "Ezúttal is búzasikért használtam a tésztához, lisztmennyiségben" - ez azt jelenti, hogy 150 g sikért tettél bele? Köszi, Eszter

    VálaszTörlés
  9. Kedves Nikk!
    Fantasztikus minden kenyér és zsemle recepted! Legalábbis én eddig ezeket próbáltam. 2012 óta vagyok IR-es, azóta már sok kenyérféle sütésével próbálkoztam, de ezek a legmenőbbek!

    VálaszTörlés
  10. Ezt le lehet fagyasztani,miután kisült? Csak mert nekem sok 9db :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, szigorúan miután kihűlt.

      Törlés
  11. Szia, Zabpehelylisztből lehet keverve a teljeskiőrlésű liszt? úgy is sikerülhet? Köszi. Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, a zp liszt nem nincs sikértartalma, így élesztős tésztákhoz nem jó, max mutatóba.

      Törlés
  12. Szia, milyen sütőben 20-25perc a sütés? Nekem sima hagyományos légkeverés mentes sütőm van és már bőven túl van a 20-25percen és még nincs kész. S olyan gyönyörű piros meg nem is lesz valamiért,mint a Tiéd a képen. Mit csinálok rosszul? Köszönöm. Enikő

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Nekem semmittudó retro gázsütőm van, abban annyi. Próbáld meg akkor kicsit magasabb hőfokon legközelebb, a színe meg tök változó, a sajttól is függ van amelyik fehér marad.

      Törlés
  13. Köszönöm. Végül megsült kicsit kérgesebb lett mindenhol,de belül puha maradt. Kicsit a francia bageuett-re emlékeztet,mikor ott éltünk és azt ettem,mert az is kívül keményebb,ropogós volt,belül meg puha. Legközelebb akkor kicsit magasabb fokon sütöm. :) Szép hétvégét. Enikő

    VálaszTörlés