2016. január 17., vasárnap

Kakaós-fahéjas kalács - teljes kiőrlésű


cukormentes


Egy hideg téli estén valami édes vacsorára vágytam, kakaós- fahéjas kalács készült.
Ezúttal is búzasikért használtam a tésztához,  lisztmennyiségben, lazább tőle a tészta és picit csökken a ch (-12%).
Kimondottan puha lett a kalács belseje, teteje pedig roppanós :) .





Hozzávalók:


a tésztához

400gr liszt / 250gr teljes kiőrlésű búza, 100gr sima búza, 50gr búzasikér/
110ml tej
160gr tejföl
50gr olvasztott vaj
1 tojás
fél csipet só                      
4 szem édesítő porrá törve
1 ek négyszeres édesítőerejű eritrit +stevia keverék
25gr friss élesztő

a kenéshez:

60gr lágy vaj
kakaó és fahéj keverék, összesen 4 tk

Lágy de nem ragadós tésztát dagasztok, fedett tálban egy órát kelesztem
Kinyújtom nagyjából egy cm vastagságúra, megkenem a lágy vajjal, rászitálom a kakaó-fahéj keveréket. Feltekerem, pengével nagyjából félmagasságig végigvágom, sütőformába illesztem, majd elrendezem, bármilyen forma használható természetesen. Picit kihajtom a rétegeket, a szélét bevagdosom, közepébe, a sütőpapírra vízet fújok, a tészta nem kakaós részeit megkenem tejjel.
15 percig kelesztem, ezalatt előmelegítem a sütőt 200fokra. Félidőben lefedem alufóliával,nehogy megégjen a kakaó.
30 perc alatt sült meg, rácson hagytam kihűlni, kevés porított édesítőt szórtam rá, használja mindenki ízlése szerint.






Nikk





4 megjegyzés:

  1. Milyen édesítőt használtál (4 szem)? Lehet az is negyedannyi? Abból mennyi lehet?

    VálaszTörlés
  2. Negyedannyi is van benne, az édesítővel csak felerősítettem azt, Süssli márkájú. Egy kicsit több negyedannyival helyettesítheted.

    VálaszTörlés