2016. január 10., vasárnap

Szalagos fánk - teljes kiőrlésű


cukormentes

Jön a farsang, mindenki fánkot süt.
Nem vagyok édesszájú mióta ezen az étrenden vagyok de ezt most muszáj volt :)

Természetesen cukormentes, a lekvár is, bár én inkább magában szeretem.





Hozzávalók:

260gr teljes kiőrlésű búzaliszt                                        
135gr sima búzaliszt
50gr búzasikér
200ml tej
50ml víz
3 tojás sárgája
25gr friss élesztő
1 ek rum
fél csipet só
60gr olvasztott vaj
1-1,5 ek négyszeres erősségű édesítő (eritrit+stevia)
(vagy bármilyen más, kb. 5ek cukornak megfelelő édesítő)

Ezúttal is búzasikért használtam a tésztához,  lisztmennyiségben, lazább tőle a tészta és picit csökken a ch.


A hozzávalókat a kenyérsütő üstjébe mérem, az élesztőt is csak beletördelem, nem kell futtani! Sima, fényes tésztát dagasztok, 50 percig kelesztem. Kinyújtom, nagyjából 1,5cm magasra, kiszaggatom, letakarva fél órát pihentetem. Közepébe mélyedést nyomok, közepesen forró olajatban sütöm. Először a lyukas felét, fedő alatt, 1-2 percig, majd megfordítom és fedő nélkül szintén ennyi ideig a másik felét. A hő hatására emelkedik a tészta,  a közepe nem ér az olajba majd, a szalag, a világos sáv körben, így alakul ki.

Puha, könnyű fánk, nagymamám mindíg azt mondta a rum azért kell bele hogy ne szívja meg magát olajjal.
Nem tudom hogy így van-e de teszek bele és valóban nem "ázik el" :)

Lekvárral vagy magában, darált eritrittel szórva :)

Az eredeti recept itt található, ezt alakítottam IR barátra.

Nikk

28 megjegyzés:

  1. Szia Niki!
    Nekem Xilitem van itthon, azt hogy kell bele számolni?

    VálaszTörlés
  2. Szia! 5 ek xilitet leméred, 60gr ch-t számolunk 100gramm xilitre, így ki tudod számolni. Jó sütést!

    VálaszTörlés
  3. Annyira nem szeretek olajban/zsírban sütni, de erre nagyon fáj a fogam. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van amit muszáj, a fánk így jó, így fánk :))

      Törlés
  4. Drága Niki,
    Örök hála és köszönet a receptért, imádat ez a fánk!
    Rögtön 2,5x-es adagból készítettem, jófajta házi eritrites eper-rebarbara lekvárral másnap is isteni volt!
    Üdv: Edina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy bevált, csodás lehet az a lekvár!:)

      Törlés
  5. Szio!Ebből hány darab lesz?mert az irodában sokan vannak ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én 5cm-es formával szaggattam, úgy 39 db lett.

      Törlés
  6. Szio!Ebből hány darab lesz?mert az irodában sokan vannak ☺

    VálaszTörlés
  7. Szia! Több receptnél is olvasom, hogy érdemes kenyérsütő gépben dagasztani és keleszteni...én is szeretnék vásárolni egyet, mire érdemes figyelni a kiválasztásánál segítenél nekem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Őszinte leszek, mivel én kizárólag dagasztáshoz hazsnálom, semmi extrát nem kerestem, középkategóriás, egy lapátost, csak azt néztem hogy legyen külön dagasztóprogramja. Úgy néztem ez mindnek van. Kelesztést már fedeles tálban végzem, a gép könnyen túlkeleszt, mivel melegít is.

      Törlés
  8. Nikk!
    Segíts kérlek! Mi van akkor, ha 6 órát kelne a fánk tésztája? Idő híján kisütésre lenne már csak időm farsangi bálozás előtt, előtte el kell mennem, így 10-kor be kellene dagasztanom, és csak délután 4-kor tudnám kisütni... Mennyire fontos betartani azt a kelési időt? :)
    Köszi előre is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Próbáld meg hogy dagasztás után lefedve hűtőbe teszed, talán úgy nem kel túl, majd kiderül. Írd meg milyen lett!

      Törlés
  9. Nem keztem bele mégse,még így is megcsúsztam időben... De holnap kipróbálom én is úgy,ahogy kell. ;)

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok! Szerintem ne probald meg Hajnalka! A fankteszta ezt nem birja. Tulkelt nekem hutoben is, beesett, nem lett jo.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt jó tudni, köszi a tapasztalatot!

      Törlés
  11. Szia!

    Ha 5cm-eseket csinálok egy darabra hány gramm CH-t számoljak? És mikor "ideális" fogyasztani?


    Köszönöm: Bernus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahány db lesz, annyival osztod az össz ch-t(alapanyagok ch-ja összesen.) Ebéd részeként, uzsira ideális szerintem.

      Törlés
  12. Nagyon finom lett, köszi a receptet

    VálaszTörlés
  13. Szia! Szeretném megcsinálni hétvégén, csak segíts abban,hogy ha negyedannyival csinálom abból mennyi kell?

    VálaszTörlés
  14. Szia Nikk! Megsütöttem ma! Iaz, az előírt mennyiségű folyadékhoz még jócskán kellett ömtenem folyadékot....de...MENNYEI lett!!! Végre valaki elmagyaráta, hogy a tk. lisztek mellé kell sikér, mert ettől lesz puha, lágy a tészta. Hát ez puha, lágy, fimo,. Köszönöm neked! Rávetem magad a receptjeidre :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Örülök az örömödnek:)

      Törlés
  15. Hol vesztek sikért? Még sose vettem, de ezt a fánkot ki szeretném próbálni és úgye célirányosan sokkal egyszerűbb...😀

    VálaszTörlés
  16. ga nem akarok sima lisztet hasznalni mivel lehet helyettesiteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! akkor tegyél teljes kiőrlésűt ahelyett is, esetleg maglisztet, viszont akkor kicsit több folyadék is fog kelleni. Az az arányú fehér liszt simán belefér, ettől még ugyanúgy lassú felszívódású marad az étel de az élvezeti értéke jóval magasabb. Bármilyen variációban készítheted persze, viszont 100% tk lisztből töményebb, tömörebb lesz. Jó sütést!

      Törlés