2016. március 6., vasárnap

Teljes kiőrlésű vajas kalács


Húsvétra vagy csak egy hétköznap estére, tejjel és valódi vajjal gazdagítva.


Ez a kalács tejjel és vajjal készül, a vaj adja meg a gazdag ízét amit annyira imádunk.
Ha inkább kihagynád a tejet, ajánlom figyelmedbe a tejszínes-túrós kalácsomat.





Hozzávalók:

300gr teljes kiőrlésű búzaliszt                          
100gr finomliszt
50gr búzasikér
260ml tej*
100gr lágy vaj
1db tojás (+1db a kenéshez)
20gr friss élesztő
20gr négyszeres erősségű steviás eritrit (vagy más, 70-80gr cukornak megfelelő édesítő)
csipet só


~A folyékony majd a száraz összetevőket is a kenyérsütő üstjébe mérem, az élesztőt is csak belemorzsolom,  lágyabb de nem ragacsos tésztát dagasztok, 30 percet  hagyom kelni, fedeles tálban.
~Deszkára borítom, 6 egyenlő részre osztom, a gombóckákat 10 percig hagyom pihenni, majd kisodrom a szálakat, hatos fonással megfonom (video link lentebb).
 Nem baj ha nem tökéletes a fonás, az enyém sem az.
~A kalácsot felvert tojással megkenem, 35 percig kelesztem, majd 170 fokos sütőben 32-35 perc alatt készre sütöm. Ha nagyon barnulna, alufóliát teszek a tetejére hogy ne égjen meg.
Rácson hagyom kihűlni.

Hatalmas, gáztepsit átíveló kalács lesz, ha kisebbet vagyis normál méretűt szeretnél, vedd ketté a tésztát és két darabot készíts. A méreteket meglesheted a másik, tejszínes kalács bejegyzésemnél.

A fonásban EZ a video volt segítségemre, annyit változtattam hogy hosszú egyenes kalácsot terveztem, egyenesen próbáltam fonni. nem a középen magasabb formát kerestem ezúttal.
A fonás egyszerű, csak elsőre tűnik bonyolultnak, Limara csodásan megmutat mindent a videóban.

* A folyadék mennyisége mindíg függ a liszt minőségétől, kezdjük kevesebbel, majd ha szükséges pótoljuk hogy lágy de nem ragadós, sima selymes felületű tésztát kapjunk.

Jó sütést! :)





17 megjegyzés:

  1. Kedves Nikk!
    Nagyon tetszik ez a recept!
    Tudnál abban segíteni, hogy mit kell változtatnom rajta, ha teljesen a kenyérsűtő gép édes programján szeretném megsütni? Úgy rémlik, hogy akkor kevesebb élesztő kell, de nem vagyok benne biztos.
    Köszi szépen! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nem sütöttem még soha gépben ilyesmit, így tapasztalatom nincsen sajnos de majd írd meg hogy sikerült!:)

    VálaszTörlés
  3. Szia Nikk!

    Nagyon szeretném kipróbálni ezt a receptedet húsvétra. Viszont sajnos új vagyok még a kenyérsütők világában (3 napos a gépem :D ) Még nem dagasztottam a kenyérsütőben. Két programot találtam, ami szerintem szóba jöhet: 11. Kovászolt tészta. Ezt a programot pizza tészta, kenyér tészta és gofri tészta készítéséhez használja. Ez a program nem sütésre való.
    12. Tészta. Ezt a programot olaszt típusú tészta vagy vajastészta készítéséhez használja.
    Te melyiket választanád? Illetve ha ez dagaszt és keleszt, akkor hagyjam végigfutni és utána egy tálba még pluszba kelesszem? Remélem tudsz segíteni. Nagyon bátortalannak érzem magam.
    Köszönöm szépen előre is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínűleg az elsőt választanám. Én kiveszem a gépből és fedeles tálban kelesztek.

      Törlés
    2. Köszi :) Kipróbálom. Remélem jól sikerül :)

      Törlés
  4. Szia! Hol találom a tejszínes túrós kalácsot? Tejmentes kalácsreceptre lenne szükségem. +IR... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, az első mondatban aktív link a tejszínes-túrós kalács :)

      Törlés
  5. Szia, szárított élesztővel is működik, most azt vettem de még azzal nem sütöttem. Köszi :)

    VálaszTörlés
  6. Szia kedves Nikk
    Nekem sajnos egy ragacsos nyúlós valami lett
    Mit rontottam el?
    Kétszer is megpróbáltam
    Lidl teljes kiörlésű liszttel készítettem (volna) :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, nem ismerem azt a lisztet. a mi lényeges hogy vannak különbségek, a folyadékkal mindig kevesebbel kell kezdeni, figyelni tésztát, írom is mindíg; viszont nyúlós-ragadós akkor sem lehet, ahhoz nagyon el kell mérni az arányokat. Nem lehet valami ilyesmi a probléma?

      Törlés
  7. Szia
    A kèp feletti 300 gramm liszt valahogy elkerülte a figyelmem ��
    Ezt elbénàztam ��
    Majd újra neki futok ��
    Üdvözöllek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, megnéztem és telefonról valóban külön a kép felett van a lényegi lisztmennyiség, igyekszem majd átszerkeszteni, remélem nem adod fel és megérkezik hozzád is a sikerélmény :)

      Törlés
    2. Szia
      Nem adtam fel és isteni finom volt. Csinàltam ugyanebből kakaós és cukormentes lekvaros hajtogatottat is. Ezer köszönet a receptért 😊

      Törlés
  8. Szia! Én már teljesen elhagytam a finomlisztet mindenből, helyette zabpehelylisztet szoktam tenni. Szerinted a kalácsnál is működik? Ja és persze így növelem a sikér adagot is. Előre is köszi a választ! Anikó

    VálaszTörlés