2016. február 10., szerda

Tejfölös bagett - teljes kiőrlésű



Azt mondják nem a méret a lényeg, ezúttal mégis a szokásosnál kicsit nagyobb, 40 ch értékű, vacsorára szánt bagettek készültek.
A tejfölnek köszönhetően puhák, jóízűek.
Félbevágva kisétkezésre vagy kisebb gyerkőcnek az iskolába is épp megfelelő :)




Hozzávalók:                                                                           


300gr teljes kiőrlésű búzaliszt                      
100gr búzaliszt
50gr búzasikér
270ml víz*
100gr tejföl (20%-os)
30gr puha vaj
22gr friss élesztő
2tk só
1 csipet C-vitamin por (aszkorbinsav)


~ Minden hozzávalót a kenyérsütő üstjébe mérek, az élesztőt is csak belemorzsolom, sima, selymes felületű, nem ragadós tésztát dagasztok, lefedett tálban 1 órát hagyom kelni.
~ Amikor letelt az egy óra, átgyúrom, Mivel most 40ch tartalmú bagettet szeretnék, súly alapján 6db-ra osztom a tésztát.
~ 10 percet hagyom pihenni, majd kicsit megnyújtom, feltekerem,  az illesztést összecsípem és tetszőleges hosszúságúra sodrom.
~ Sütőpapíros tepsire sorakoztatom, picit lelepogatom a tetejét, egy másik papírral vagy egy zacskóval letakarom, 30 percig kelesztem. Ezalatt előmelegítem a sütőt 220 fokra, egy kis fém edényében meleg vizet készítek a sütő aljába a páraképződés érdekében.
~ Amikor letelt az idő, jól megfújom vízzel, erre a célra rendszeresített tapétavágó késsel hosszában bevagdosom őket, majd sütőbe tolom, a vizes fém edénykét kiveszem a sütőből.
~ 10 perc sütés után visszaveszem a hőt 200 fokra.                          


20-22 perc alatt sül készre, rácson hagyom kihűlni őket.


*A folyadék mennyisége mindíg függ a liszt minőségétől, kezdjük kevesebbel majd ha szükséges pótoljuk hogy lágy de nem ragadós, sima, szakadásmentes tésztát kapjunk.







14 megjegyzés:

  1. Rég szerettem volna finom bagettet sütni, végre megtaláltam :). Nagyon köszönöm, Nikk, csudafinom :).

    VálaszTörlés
  2. ez eléggé rendben van. köszönöm a receoptet :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Nikk! A rácson hagyom kihűlni azt jelenti, h a sütőben hagyom (sütő lezárva) nyitott ajtónál? Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia! Nem, akkor kiszáradna, konyhapulton, rácson.

      Törlés
  4. Csodás lett, bár kicsit módosítottam és került bele durumliszt (a a családot még csak most szoktatom) és beletettem az egész doboz tejfölt és levettem a vízből, de csúcsszuper finom :)

    VálaszTörlés
  5. Ez valami fantasztikus! Másodszor sütöm 1 hét alatt (betárazom a mélyhűtőbe). :) Köszi receptet!

    VálaszTörlés
  6. Én ezt most jól megsütöm kenyérnek egybe ❤

    VálaszTörlés
  7. Én ezt most jól megsütöm kenyérnek egybe ❤

    VálaszTörlés
  8. Szia! Ezt megtudom csinálni simán kézzel is ugye? Nem muszáj kenyérsütő dagasztója?😊
    A puha vaj alatt, a sima teavajat érted? Bocsi a tudatlanságomért. Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, persze kézzel is lehet dagasztani ha bírod, amikor összeáll egyneművé a tészta, na onnantól még kb. 10 perc, az én kezem nem bírja. Sima teavaj igen.

      Törlés
  9. Imádjuk ezt a bagettet, minden héten megsütöm :) Köszönöm!

    VálaszTörlés