2016. április 1., péntek

Teljes kiőrlésű duci buci sajttal, fekete szezámmal


..avagy ha a méret a lényeg :)


A tejfölös bagett receptjén felbuzdulva ezúttal bucikat készítettem, több tejföl került bele, illetve bambuszrost, ezáltal szép nagy bucik lettek :)





Hozzávalók:  
(10dbx 30ch )                                                                

350gr tk búzaliszt                            
100gr sima búzaliszt
50r sikér
25gr friss élesztő
150gr zsíros tejföl
300gr víz*
3ek olaj
2ek bambuszrost
2tk só


A folyékony majd a száraz összetevőket is a kenyérsütő üstjébe mérem, lágyabb de nem ragacsos tésztát dagasztok, nagyjából 50-60 percet hagyom kelni, fedeles tálban.
Mérlegre dobtam, súly alapján 10 részre osztottam, 10 perc múlva formáztam, majd 30 percig pihent a sütőpapíros tepsin egy másik darab sütőpapírral letakarva. Vízzel jól megfújtam a bucikat, megszórtam sajttal ill. fekete szezámmal, de persze bármi kerülhet rá.
180 fokra előmelegített sütőben 22 perc alatt sült készre.

* A folyadék mennyisége mindíg függ a liszt minőségétől, kezdjük kevesebbel, majd ha szükséges pótoljuk hogy lágy de nem ragadós, sima selymes felületű tésztát kapjunk.



Szép nagy bucik lettek, a fotón egy evőkanál társaságában látható.
A bambuszrost térfogatnövelő hatása úgy látszik jól működik:)

Érdemes beszerezni,  a legtöbb bioboltban kapható. ch mentes, 100% természetes rostanyag.













Nikk

13 megjegyzés:

  1. Ez nagyon guszta,a kérdésem az,hogy bambuszrost helyett zabkorpával is ilyen lesz?

    VálaszTörlés
  2. Ugyanilyen nem biztos, mert a bambuszrost térfogatnövelű hatású de zabkorpával is biztos finom lesz, talán picit kisebb:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a gyors választ!!!!

    VálaszTörlés
  4. Teljesen kezdő kenyérsütő vagyok... Azt szeretném kérdezni, hogy ha nincs kenyérsütő gêpem, a dagasztás mehet más robotgéppel is? Sütőben csak alulfelül sütés vagy lehet légkeveréses? Jó lenne egy kis technikai tapasztalat is a szükséges eszközökről, módszerekről 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mehet persze, 8-10 perc legalább azzal. Viszont aza gép nem erre van kitalálva, ha rendszeresen dagasztasz vele, hamar tönkremegy, én is elintéztem kettőt sajna mire hallgattam a jó szóra. Sütőm nekem ezer éves gáz, nem tud ilyen extrákat amiket írsz :)

      Törlés
  5. Zsuzsanna, én légkeveréssel sütöm, mindig jól sikerülnek. Arra figyelj, hogy inkább kicsit kevesebb időt állíts be, nekem hamarabb szokott megsülni a pékárú, mint a receptek szerint. Sok sikert! :)

    VálaszTörlés
  6. Szia! Nagy lelkesedéssel vágtam bele a buci elkészítésébe. A dagasztásig semmi probléma a tészta nem volt ragacsos, aztán mikor beraktam a sütőpapíros tepsibe, fél óra múlva már eggyé vált a a sütőpapírral és óriásiak lettek. Csalódás! Mi lehetett a baj? A sütőpapír szilikonos volt. Megsütöttük azért , hátha ha megült lejönnek. De nem! Most fecniket szedünk le a buci aljáról.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbálj más papírt, nekem is volt már olyan márka tekercs ami az első sütés után a kukában landolt.

      Törlés
    2. Köszi! Kedden újra próbáljuk más papírral. Megírnád milyet használsz, hogy elkerüljem a következö fiaskót? Köszönöm!

      Törlés
    3. Én az Aldiban kaphatót hazsnálom évek óta. Erre nincs ráírva hogy szilikonos de van rajta valami bevonat mert picit fényes, nem teljesen matt mint a ragadós papírok, ez nekem még sosem ragadt semmihez.

      Törlés
    4. Köszönöm a segítséget, tényleg jó, nem ragadt bele a tészta!
      Soha többé nem próbálok ki más papírt!

      Törlés
  7. Tesztelve! Nagyon finom :-D, és tényleg olyan lett mint a képeken, a belseje szuper, a külseje ropogós. Én arany lenmagot és Chia magot szórtam a tetejükre.
    Köszönöm, hogy megosztottad a recepted velünk!
    Eddig nem volt sikerélményem a pékáru készítéssel, de ez a recept még nekem is könnyű és egyszerű!

    VálaszTörlés