2016. január 1., péntek

Túrós zabpalacsinta - liszt nélkül


 pirított dióval, fahéjjal

Sokáig nem ismertem a zabot, ezt a remek gabonát is az új életemnek köszönhetem.
 Zabpehely, zabkorpa, zabpehelyliszt, ma már a konyhám alapvető részét képezik.
Rostbomba, számtalan módon felhasználható, édes és sós ételekbe egyaránt.
Az eredeti recept a fittkonyha oldalán lett méltán híres, én is azóta imádom és készítem számtalan variációban, ezer köszönet érte az IR-es társadalom nevében :) .






Édesítőszert már régóta a koncentrált, négyszeres erősségű eritrit+stevia keveréket használom, persze más, IR kompatibilis édesítővel is elkészíthető, xilit, eritrit, stevia vagy mesterséges édesítőszer is használható, mindenki ízlése és elvei alapján alkalmazza ezeket.

Az ízesítés is variálható természetesen, én pici vaniliával és fahéjjal szeretem legjobban, ha van időm diót pirítani- mert az csakis pirítva a legjobb- akkor teszek rá.
A magolajak nagy szerelmeim, ebbe a finom reggelibe dióolajat használok, finom aromát kölcsönöz neki, persze más olajjal is elkészíthető vagy el is hagyható.

Tökéletes reggeli, vacsora; sokszor viszem munkába is, melegítve is kitűnő.


Hozzávalók:
(egy 30ch étékű reggelihez készített adag)

50gr aprószemű zabpehely
1 tojás
60gr krémes túró
1/2 kk sütőpor (elhagyható)
1tk négyszeres édesítő erejű édesítőszer (eritrit +stevia)
fahéj
vanilia
forró víz
1tk dióolaj (lehet sima napraforgó is)
1ek szárazon pirított, tört dió + a szóráshoz

A kimért zabpelyhet tálba teszem, felöntöm annyi forró vízzel hogy éppenhogy ellepje, majd 10-15 percig magára hagyom, ezalatt megszívja magát, megpuhul. Beleütöm a tojást, majd a többi hozzávalót, villával jól elkeverem.

Minimális olajjal kikent palacsintasütőbe halmokat kanalazok, közepes lángon sütöm, amior összeállt, aranybarna lett az egyik oldala, egy lapát segítségével átfordítom.
Miután elkészült, megszórom a pirított dióval :) .

Nikk