2016. január 1., péntek

Teljes kiőrlésű, magos tekerencs



Amikor ezt a finomságot készítettem, igazából perecet terveztem de a formázáskor jött az ihlet, csavarom-tekerem inkább, nem is bántam meg. Enyhén édes, puha, kalácsjellegű tészta.




Hozzávalók:

300gr teljes kiőrlésű búzaliszt
150gr sima búzaliszt
50gr búzasikér
25gr friss élesztő
2tk só
2tk négyszeres édesítő erejű édesítő (eritrit+stevia)
(vagy bármely édesítő 8tk cukornak megfelelően)
0,8dl napraforgóolaj
250ml tej
100-150ml víz *

tetejére:
felvert tojás
szezámmag
egész mák
reszelt sajt

Ezúttal is búzasikért használtam a tésztához,  lisztmennyiségben, lazább tőle a tészta és picit csökken a ch.


A folyadékokat a kenyérsütő üstjébe mérem, majd belemorzsolom az élesztőt és hozzáadom a többi hozzávalót. Dagasztás után fedeles tálba borítom, 1 órát kelesztem, Amikor letelt az 1 óra, picit átmozgatom  majd egyenlő részekre osztom. Lemérem az egész tésztát, utána osztok-szorzok hogy pontosan ugyanakkora darabokat kapjak, ez azért fontos hogy minden darabban ugyanannyi ch legyen.

10 perc pihenő után a darabokból rudat sodrok,  kettéhajtom , egyik felét a másikra tekerem, sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatom, másik sütőpapírral letakarom,
20-30 percet hagyom pihenni, ezalatt előmelegítem a sütőt 200 fokra.
Amikor letelt az idő a fedő papírt leveszem ,elteszem későbbi sütéshez. A tekerencseket lekenem tojással, megszórom a magokkal, reszelt sajttal, jól lefújom vízzel hogy gőz képződjön a sütés során és betolom a sütőbe.
20-22 perc alatt sül készre az én sütőmben, rácson hagyom kihűlni.
Fagyasztható, kiengedés szobahőmérsékleten.

* A folyadék mennyisége mindíg függ a liszt minőségétől, kezdjük kevesebbel és ha szükséges pótoljuk hogy lágy de nem ragadós; sima, selymes, szakadásmentes tésztát kapjunk.


Nikk